Τετάρτη 3 Απριλίου 2024

ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ: Δράση Νο2 - Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού

Ένα ιδιαίτερο παιχνίδι πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη βδομάδα στο σχολείο μας:  

Το Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού!

Η οργάνωση και η προετοιμασία του βασίστηκε στο σχέδιο δράσης του προγράμματος «Σχολεία για όλους» - Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία, ενώ η υλοποίηση του επιτεύχθηκε χάρη στη συντονισμένη προσπάθεια όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου, του επιμέρους προσωπικού, αλλά και μελών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Αρωγός και σύμβουλος κατά τη διάρκεια της δράσης η κ. Λίνα Κροτσέτη, υπεύθυνη του εν λόγω προγράμματος, μεταξύ των άλλων, και για το δικό μας σχολείο.

Ο «θησαυρός» που αναζήτησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας, δεν ήταν άλλος από τη γνώση, κρυμμένη σε γρίφους μέσα σε κλειστούς φακέλους. Τους φακέλους «κυνήγησαν» να βρουν από σταθμό σε σταθμό, προκειμένου να λύσουν τους γρίφους και να πάρουν στην καρτέλα τους τη σφραγίδα επιτυχίας του σταθμού (ας το πούμε «ομαδικό έπαθλο»)  από τον υπεύθυνο σταθμού, καθώς και τον φάκελο του επόμενου, για να συνεχιστεί το παιχνίδι.

 

Κάθε τμήμα του σχολείου μας χωρίστηκε σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα, με τον δικό της συνοδό εκπαιδευτικό, κλήθηκε να ολοκληρώσει το δικό της «κυνήγι» και να συμπληρώσει τη δική της καρτέλα με σφραγίδες. 

 

Σε κάθε σταθμό οι γρίφοι ήταν θέματα ποικίλης ύλης, εκπαιδευτικού περιεχομένου, ανάλογα με την τάξη και την ηλικία των παιδιών, ενώ στον τελευταίο σταθμό υπήρχε επιπλέον και ένας γρίφος-αίνιγμα που έλεγε… με πλάγιο τρόπο στα παιδιά, σε ποιο σημείο του σχολείου θα έβρισκαν το συμβολικό, ατομικό τους «έπαθλο», δηλαδή έναν χειροποίητο, πλαστικοποιημένο σελιδοδείκτη. 

 

Μια μικρή «παραλλαγή» στους συνήθεις κανονισμούς του παιχνιδιού «Κυνήγι Θησαυρού» ήταν για τη δική μας περίπτωση ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο δίνονταν στις ομάδες οι πληροφορίες για κάθε επόμενο σταθμό:

 Όλες οι ονομασίες των σταθμών ήταν γραμμένες σε ξένες γλώσσες, ομιλούμενες όμως από μαθητές/τριες του σχολείου, και τα παιδιά έπρεπε να βρίσκουν από έναν πίνακα excel τη μετάφραση της ονομασίας, για να ξέρουν πού θα πάνε ή να τυχαίνει να γνωρίζουν την γλώσσα που έβλεπαν, οπότε βοηθούσαν την ομάδα τους να προχωρήσει πιο γρήγορα.

 

Στο πλαίσιο του παιχνιδιού «επιτρεπόταν»… το τρέξιμο, η ευγενής άμιλλα, η αναζήτηση βοήθειας από σχολικό βιβλίο ή χάρτη, η συνεργασία μέσα στην ομάδα ή ο επιμερισμός εργασίας για την ολοκλήρωση του εκάστοτε γρίφου με τον σχηματισμό υποομάδων και οπωσδήποτε το γέλιο, η διασκέδαση και η ηθική ικανοποίηση της επιτυχίας!

 

Στο τέλος μαθητές και μαθήτριες μας έδειξαν σημειώνοντας πολλάααααα σταυρουδάκια στα φύλλα εντυπώσεων/αξιολόγησης της δράσης ότι το παιχνίδι τους άρεσε πολύ!!!

 

Δε μένει παρά να ευχαριστήσουμε όλους τους εκπαιδευτικούς που δημιούργησαν τους γρίφους για τις ομάδες, τους εκπαιδευτικούς που πραγματοποίησαν τον συντονισμό της δράσης, οργάνωσαν σταθμούς και φακέλους και έκρυψαν τα στοιχεία, όλους τους συνοδούς/εκπαιδευτικούς των ομάδων που κυριολεκτικά έτρεχαν μαζί με τους μαθητές τους, τους εμψύχωναν και τους συμβούλευαν και κυρίως όλους τους υπεύθυνους σταθμών που επί τρεις μέρες χάριζαν απλόχερα σφραγίδες και χαμόγελα στους μικρούς συμμετέχοντες και οι οποίοι σε συνεργασία με τους «εξωτερικούς» μας συνεργάτες, στήριξαν τη δράση και συντέλεσαν στην υλοποίησή της! Τους τελευταίους τους ευχαριστούμε και ονομαστικά:  Κατερίνα, Ειρήνη, Κατερίνα, Άντυ, Ευαγγελία, Σοφία, Λίτσα, Μαργαρίτα, Λίνα και Εύα, σας ευχαριστούμε πολύ και σας περιμένουμε και στις επόμενες δράσεις μας!

 

Ναι! Έπεται και συνέχεια…!

 

(ακολουθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό και από τις τρεις μέρες της δράσης) 

 












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου