Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2022 -που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972 για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα- κάνουμε αυτήν την ανάρτηση, που σκοπό έχει 1ον να ενημερώσει το σύνολο της σχολικής κοινότητας για δράσεις και ενέργειες που κάνει το Σχολείο μας για την προστασία του περιβάλλοντος και 2ον να ευαισθητοποιήσει ακόμα περισσότερους μελλοντικούς «εθελοντές-προστάτες» του μεγάλου μας σπιτιού: της γης!

1. Συνεχίζουμε για 5η χρονιά να μαζεύουμε πλαστικά καπάκια, φροντίζοντας να αφαιρούμε τη μεγάλη αυτή ποσότητα πλαστικού από το περιβάλλον και παράλληλα μαθαίνουμε την αξία της προσφοράς, αφού τα καπάκια που μαζεύονται ανταλλάσσονται με χρήσιμο εξοπλισμό για συνανθρώπους μας με αναπηρίες (πχ. αναπηρικά αμαξίδια, υποστηρικτικά εξαρτήματα κλπ)

2. Στο ίδιο πνεύμα συνεχίζουμε και μαζεύουμε μπαταρίες όλων των μεγεθών, ώστε  να βεβαιώσουμε ότι τα τοξικά, χημικά τους στοιχεία δεν θα μολύνουν το περιβάλλον για  εκατοντάδες χρόνια μετά την απλή απόρριψή τους ή ακόμα χειρότερα δε θα «ξαναγυρίσουν» στο πιάτο μας μέσω της τροφικής αλυσίδας, αλλά αντίθετα οι μπαταρίες θα ανακυκλωθούν ορθά, όπως πρέπει. Μάλιστα, φέτος το Σχολείο μας συμμετείχε με πολύυυυυ υλικό και στο πρώτο μεγάλο σχολικό τουρνουά ανακύκλωσης μπαταριών, του οποίου τα αποτελέσματα περιμένουμε να μας ανακοινωθούν…

3. Πολλά ακόμα υλικά βρίσκουν στο Σχολείο μας τον κατάλληλο κάδο, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ανακύκλωσή τους. Εκτός από κάδους για τα πιο γνωστά όπως χαρτί, πλαστικό, γυαλί και αλουμίνιο, επιπλέον υπάρχουν κάδοι για ανακύκλωση λαμπτήρων καθώς και μικρών οικιακών συσκευών. 

4. Η ανακύκλωση όλων των υλικών είναι σίγουρα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν το Σχολείο μας και στο οποίο επιμένουμε πολύ, όμως εξίσου σημαντικό για εμάς είναι και η καθαριότητα! Βάσει αυτού του πλαισίου αποφασίστηκε ομόφωνα σε Σύλλογο Διδασκόντων η ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών και η παρακίνησή τους να ασχοληθούν ενεργά με την καθαριότητα όλων των σχολικών χώρων (αιθουσών, κοινόχρηστων χώρων και αυλών). Θεσπίσαμε τον ρόλο του «Υπεύθυνου Καθαριότητας», του μαθητή ή της μαθήτριας που θα ξεχώριζε από όλους φορώντας το χαρακτηριστικό λαχανί καπέλο του/της και που θα ήταν υπεύθυνος/η για μια μέρα για την διατήρηση της καθαριότητας στον αύλειο χώρο που αντιστοιχούσε στη τάξη του/της. Σκοπός της ύπαρξης «Υπεύθυνου Καθαριότητας» δεν ήταν η συλλογή απορριμμάτων από το έδαφος, αλλά η υπενθύμιση ότι είμαστε ΟΛΟΙ υπεύθυνοι για την καθαριότητα της αυλής μας και κατ’ επέκταση υπεύθυνοι για την καθαριότητα του περιβάλλοντος!

5. Παράλληλα με την καθαριότητα των χώρων του Σχολείου, ειδικά φέτος, επιδιώξαμε και τον καλλωπισμό τους. Τι πιο όμορφο λοιπόν από τις ανανεωμένες, πολύχρωμες και περιποιημένες ταράτσες μας? Και φυσικά η αξία μιας πράσινης ταράτσας δε σταματά στο ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά συμβάλλει ενεργά και στην εξοικονόμηση ενέργειας, στη μόνωση των κτιρίων, στην παραγωγή οξυγόνου... και επίσης στην ψυχική ευημερία όσων καταπιάνονται με αυτήν λόγω της ενασχόλησης με τη φύση και τη γη.

Μετά τη συντονισμένη περιβαλλοντική δράση, στην οποία συμμετείχε το σύνολο της σχολικής κοινότητας, το αποτέλεσμα είναι αυτό που δικαιώνει τον τίτλο των ταρατσών ως «οι πράσινες ταράτσες του 4ου Δημοτικού».  

(για περισσότερες λεπτομέρειες: http://4dimnsmyrn.blogspot.com/2022/05/blog-post_15.html

6. Το Α3 προχώρησε στο θέμα «περιβάλλον» ακόμα πιο βαθιά, για την ακρίβεια: βαθιά μέσα στη θάλασσα! Με οδηγό τον γλάρο της HELMEPA συζήτησαν για την προστασία των θαλασσών και δημιούργησαν ομαδικές αφίσες με τα μηνύματα "Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές" και  "Η θάλασσα είναι ζωή».

Στη συνέχεια πήγαν για "ψάρεμα"! Με τα καλάμια τους, καθάρισαν τη θάλασσα από σκουπίδια και πλαστικά και επιβεβαίωσαν ότι «Η προστασία των θαλασσών είναι στα χέρια μας»!

7. Με παιχνίδι καταπιάστηκε και το Δ1, για να ενημερωθεί και να προβληματιστεί για το περιβάλλον και την προστασία του. Στο μάθημα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων απάντησαν στο διαδραστικό κουίζ γνώσεων με θέμα «Ενδιαφέρομαι για το περιβάλλον» κι έτσι έπαιξαν και έμαθαν ταυτόχρονα…
 

Οι δράσεις δε σταματούν εδώ. Μπορεί η σχολική χρονιά να πλησιάζει στο τέλος της, όμως και την επόμενη χρόνια το ίδιο δυναμικά, το ίδιο αποτελεσματικά, το ίδιο συνειδητοποιημένα θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε όλοι μας για να προστατέψουμε το περιβάλλον μας, να ομορφύνουμε τον τόπο μας, να θωρακίσουμε την ίδια τη ζωή!

και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/38

© SanSimera.gr
και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972 για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/38

© SanSimera.gr
και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972 για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/38

© SanSimera.gr
και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972 για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/38

© SanSimera.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου