Κυριακή 14 Ιουνίου 2026

ΣΤΙΓΜΕΣ… ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ!

H σχολική χρονιά 2025-2026 έφτασε σχεδόν στο τέλος της! Έμεινε μόνο να μαζευτούμε, για να… αποχαιρετιστούμε και να ευχηθούμε «καλό καλοκαίρι».

Έτσι την Πέμπτη, 11 Ιουνίου βρεθήκαμε όλοι: παιδιά, δάσκαλοι και γονείς στο γήπεδο μπάσκετ του σχολείου μας για την καθιερωμένη τελική γιορτή λήξης, με φετινό τίτλο «Μήνυμα ειρήνης». Κάθε τμήμα προσέγγισε το υπέροχο αυτό θέμα με τον δικό του ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο, ώστε να στείλει τελικά το δικό του μήνυμα για ειρήνη και αγάπη σε όλη τη γη.

Τα παιδιά μίλησαν, τραγούδησαν, χόρεψαν, δημιούργησαν σχήματα, σήκωσαν πανό και ταμπέλες με την ελπίδα η φωνή τους να ακουστεί παντού και η ειρήνη να καταφέρει να κερδίσει τη θέση της, όχι μόνο μέσα στην αυλή του σχολείου μας, αλλά στις καρδιές όλων των ανθρώπων! Οι γονείς φάνηκε να συμφωνούν, αφού κι αυτοί στο τελευταίο τραγούδι και κατόπιν καλέσματος από τα παιδιά, άναψαν ενδεικτικά τους φακούς των κινητών τους, προκειμένου να φωτίσουν τον δρόμο για να έρθει η ειρήνη…







Λίγο πριν περάσουμε όλοι μαζί στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, στο πάρτι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, χρειαστήκαμε 10 λεπτά ακόμα, προκειμένου να αποχαιρετήσουμε και έναν αγαπημένο συνάδελφο: τον μουσικό μας, κ. Παντελή, ο οποίος φέτος συνταξιοδοτείται. Η συγκίνηση φανερή, την ώρα που η αγάπη όλων προς το πρόσωπό του γέμισε την ατμόσφαιρα, μαζί με το συνεχές χειροκρότημα για το έργο του όλα αυτά τα χρόνια στο 4ο δημοτικό…
 

Την επόμενη μέρα, Παρασκευή, 12 Ιουνίου σειρά είχε ο αποχαιρετισμός της ΣΤ τάξης. Το κλίμα για μια ακόμα φορά «βαρύ» από αναμνήσεις, φωτογραφίες, βίντεο και λόγια που φανέρωναν ότι οι μεγάλοι μαθητές μας, που πλέον φεύγουν από το σχολείο, πέρασαν κοντά μας έξι υπέροχα χρόνια, γεμάτα εμπειρίες, δράσεις και συναισθήματα!

Τους ευχόμαστε καλή πρόοδο και καλή συνέχεια! 


Και σε όλους μας: 

καλή ξεκούραση και καλό καλοκαίρι!!!

Πρόγραμμα eTwinning "Guardians of Nature"

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ' 2, με την καθοδηγηση της εκπαιδευτικού Τράπαλη Χρυσής, ολοκλήρωσαν με επιτυχία  τη φετινή χρονιά το ευρωπαικό πρόγραμμα eTwinning "Guardians of Nature".
 
Τα παιδιά δημιουργησαν, έπαιξαν με ψηφιακά εργαλεία, επικοινώνησαν με άλλες χώρες, διασκέδασαν, αλλά και ευαισθητοποιήθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος.

 

 

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Και φέτος τηρήσαμε το ραντεβού μας με το Κέντρο Υγείας του δήμου Καλλιθέας,  προκειμένου να πραγματοποιήσουν για μια ακόμα φορά στους μαθητές μας τα επιμορφωτικά και πολύ σημαντικά προγράμματα τους.

Οι κκ Τσενέ Μαργαρίτα, νοσηλεύτρια, και Γιαπουτζιάν Ντιάνα, επισκέπτρια υγείας, βρέθηκαν στον χώρο του σχολείου μας την Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2026 για να υλοποιήσουν πρόγραμμα υγιεινής διατροφής με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ’ δημοτικού και Α’ Βοηθειών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τα τμήματα της  ΣΤ’ τάξης.

Με λόγο απλό και κατανοητό, με εύστοχα παραδείγματα και με χαρακτηριστικές συμβουλές κατάφεραν οι δύο κυρίες να κερδίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να «φυτέψουν»  σπόρους για σωστή σκέψη και σωστή απόφαση και  για τα δύο αυτά σημαντικά θέματα: της διατροφής και της παροχής πρώτων βοηθειών, στον εαυτό μας, αλλά και στους άλλους.




 

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ & ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

Μία άκρως διαφωτιστική παρουσίαση παρακολούθησαν όσοι βρέθηκαν σήμερα το απόγευμα στον χώρο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Σμύρνης, στο πλαίσιο ενημερωτικής ομιλίας σχετικά με τους κινδύνους στο διαδίκτυο και την ασφαλή πλοήγηση.

Εισηγητής ήταν ο Αρχιφύλακας Κωνσταντίνος Μυθύμης, στέλεχος της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, ο οποίος με απλό, κατανοητό, αλλά ιδιαιτέρως επεξηγηματικό τρόπο παρουσίασε σε γονείς και εκπαιδευτικούς το εργαλείο «διαδίκτυο», τα πολλά του πλεονεκτήματα, καθώς και τις παγίδες που κρύβει και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προφυλαχτούμε από αυτές.

Τόνισε ιδιαίτερα την πρόληψη στο θέμα της ασφάλειας, την απαραίτητη δεύτερη σκέψη σε κάθε πιθανή δημοσίευση/ανάρτηση που καθένας από μας επιθυμεί να κάνει, αλλά και την αναγκαιότητα προστασίας των προσωπικών μας δεδομένων και κατ΄επέκταση την αναγκαιότητα μείωσης της έκθεσης της προσωπικής μας ζωής σε διαδικτυακούς χώρους και πλατφόρμες. Έτσι, ώστε το πολύτιμο αυτό εργαλείο να αποτελεί όπλο στα δικά μας χέρια και όχι όπλο επιτήδειων σε κακοπροαίρετες καταστάσεις!


 

Κυριακή 31 Μαΐου 2026

ΚΟΙΝΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΟΣΑ ΩΦΕΛΙΜΑ…

Η ομάδα μας, αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς κ. Χρύσα Μαρκάτη, δασκάλα, κ. Έφη Καρπή, δασκάλα, κ. Ουρανία Αναγνώστου, δασκάλα Θεατρικής Αγωγής, κ. Ζωή Μεταλλίδου, δασκάλα - συντονίστρια ομάδας, κοινοποιεί όσα θεωρεί ωφέλιμα και όσα είχε αναλάβει την υποχρέωση να υλοποιήσει, βάσει σχεδίου δράσης συλλογικού προγραμματισμού [άξονας 4-Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών] με τίτλο: «Το Προλαμβάνειν Βέλτιστον του Θεραπεύειν».

Η πρόληψη έγκειται στην ανάπτυξη μεθόδων διδασκαλίας που ενισχύουν την δημοκρατία-καλλιεργούν την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό, όχι μόνο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά ευρύτερα εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως

🍒Δράσεις Φιλαναγνωσίας

🍒Θεατρικό Παιχνίδι

🍒Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με εφαρμογή μεθόδου Project

Επιπλέον θεωρήθηκε σημαντική η δημιουργία “Χάρτη δικαιωμάτων και υποχρεώσεων” σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δράσεις και αρχεία με ανάλυσή τους.  

- αρχείο για εκπαιδευτικούς : προτάσεις/μέθοδοι διδασκαλίας -

Από τα προγράμματα θεατρικού παιχνιδιού του "Σχολείου Παιχνιδιού“ της κ. Μαντώς Κουρετζή, θυγατέρας του κ. Λάκη Κουρετζή, δημιουργού του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα.

Από τις πρόβες των τμημάτων Ε1' & Ε2' για την γιορτή λήξης του σχολικού έτους, με εφαρμογή τεχνικών θεατρικού παιχνιδιού, όπως τις διδάχθηκαν οι εκπαιδευτικοί τους κ. Χαρά Λιάπη και κ. Ζωή Μεταλλίδου στο βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού για εκπαιδευτικούς, με εισηγήτρια/εμψυχώτρια την κ. Μαντώ Κουρετζή.

Η ανακύκλωση δίνει τη θέση της στην επαναχρησιμοποίηση και στη μείωση της κατανάλωσης

- αρχείο για εκπαιδευτικούς: χάρτης δικαιωμάτων & υποχρεώσεων -




 

Παρασκευή 29 Μαΐου 2026

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ «STAR CLUB» - ΒΟΥΛΑ

Η καθιερωμένη τελική εκδρομή όλου του σχολείου πραγματοποιήθηκε για φέτος την Τετάρτη, 27 Μαΐου 2026 στον φωτεινό και πανέμορφο χώρο του «Star Club», στη Βούλα.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό, με την καθοδήγηση των εμψυχωτών του χώρου και με τη φροντίδα των υπόλοιπων υπαλλήλων έγινε η παραμονή όλων, παιδιών και δασκάλων,  απολαυστική και διασκεδαστική!

Το πρόγραμμα περιελάμβανε αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, tennis, beach volley, τοξοβολία, συναγωνισμό σε αγώνες ταχύτητας, χορό αλλά και επιπλέον φαγητό, παγωτό, χαλάρωση, τραγούδι και θέαμα… Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν τέτοιος, ώστε ακόμα και όταν ήταν το διάλειμμα κάποιας ομάδας, η ομάδα αυτή δεν καθόταν, αφού επέλεγε είτε να χορέψει με την ομάδα που χόρευε, είτε να τραγουδήσει αυτό που άκουγε, είτε να δει τον αγώνα μιας άλλης ομάδας που έπαιζε, είτε απλά να παίξει μόνη της στο γρασίδι, να κάνει ασκήσεις, να κυνηγήσει, να γελάσει…

Για μια ακόμα φορά…περάσαμε υπέροχα!

Του χρόνου πάλι.